lördag 4 oktober 2008

Matkultur igår kväll

Vi några som satt med i Stockholms Dövas Förenings 140 års jubileumskommitté, fick en fin avslutning med middag som föreningen bjöd på. Därför var ordföranden med oss igår.

När vi kom in på Matkultur på Söder, då tänkte jag va, åt Kungaparet här tillsammans med ett sällskap bestående av 18 personer?

Så när vi fick våra mat och började äta... Då förstod jag varför Kungaparet var nyfikna och ville komma dit. Maten som jag åt var väldigt gott! Det blev tre rätters middag för min del plus vin till. Till förrätten åt jag Warak Inab - Vinbladsdolme fylld med spiskumminkryddad lammfärs. Serveras med Mhamara (paprika, granatäpple och valnötrelish). Till huvudrätten tog jag Hongkong Pumpa - kanel- och korianderkryddad grillad pumpa med kyckling på pinne, kinesisk potatiswok dressad med soya, sesam och lime. Vi toppar rikligt med vårlök. Desserten blev Äppeltarte med mandelglass - En fransk klassisker. Drack kaffe till desserten.

Betyg: ******

Man kan kolla in på deras hemsida och se vad för mat det finns på menyer, www.matkultur.nu


Trevlig helg!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken bra recension! Det låter som ett ställe aom jag verkligen skulle gilla.

Kram