söndag 7 februari 2010

Operakällarens matsal

Igår var jag och mina föräldrar på Operakällaren och åt middag.
Det var en riktigt gastronomisk upplevelse! Högklassig service!
Jag, pappa och mamma




aptitretare nr 1

aptitretare nr 2

Förrätten: Rosastekt kalvfilé med sardelldressing, tonfisk, friterad oxmärg samt jungfrusallad med 36 månaders lagrad parmesanost


Vi fick den för att rensa smaklökar i mun innan huvudrätten.
Frusen blodapelsin, nästan som sorbet.


Huvudrätten: Bresseduva ”Wellington” på husets vis, tryffelspäckat duvbröst lindad i kål och tryffelcrêpes, serveras med Madeirasky och grönsaksragu


Före desserten, fick vi choklad och banan, för att förhöja smak till desserten.


Desserten: Karamelliserad sesamkräm med mousse och sorbet på kokosi

Kaffegodis, 9 goda praliner...


Så avslutade vi middagen med god kaffe och praliner.

2 kommentarer:

Håkan Steenberg sa...

Wow - vilken fantastisk middag!

Acke sa...

Skriv något nytt nu, jag blir hungrig varje gång jag kollar din blogg. :-)